tisdag 20 oktober 2009

Inspired~

Ibland undrar jag om jag verkligen är 19år ung, Sitter här och stickar med papilotter i håret och tittar på anime med Vincent. Har precis städat och tvättat,lagat mat och varit hemmafruig. Men det jag skulle komma till är att jag har lärt mig sticka! Är inte så duktig än utan det blir lite ojämnt o så men i framtiden ska jag sticka massor med randiga halsdukar, benvärmare, torgvantar, vanliga vantar, sockor, mössor, kanske till och med mysiga tröjor.

Varje jul i min barndom har jag fått stickade sockor av min farmor och tyckt det var sååå tråkigt! Men nu fantiserar jag själv om att ge bort fina saker jag stickat bwaha. Fast enligt killarna i "Devil beside you" så är ju hemma stickade saker den 3dje värsta presenten man kan få av en tjej så jag tror jag måste lugna ner mig lite. Å andra sidan gav jag en virkad cupcake i födelsedagspresent till Lise och hon verkade inte såå ledsen... hmm mummel~

Parentes: Och med tanke på att jag och min kära vän för några år sedan helst målade koppar som lördagsnöje så kanske inte stickning är något att åldersnojja över.
Eller så var jag helt enkelt Tant redan som 15åring!?

2 kommentarer:

  1. Men det är mysigt att tanta sig!! Jag älskar att måla små gubbar (warhammer) det är iofs inte så tantigt men det är väl typ.. som att måla koppar? fast man målar små gubbar? ärsch..


    btw jag skulle typ älska dig till DÖDS om du stickade ett par sockor till mig O_O helt ärligt!

    SvaraRadera
  2. haha :) mera.. gubbigt kanske?
    Vilket erbjudande! typ "tills döden skiljer oss åt"!? :L Ne men jag vill sticka till hela världen nu men måste bli duktigare först! och lära mig en massa andra maskor för jag kan bara de enklaste

    SvaraRadera